Mer fisk på TV-reklame
Det blir flere TV-reklamer for fisk i tiden framover. Nå begynner filmene om raske og smakfulle torskemiddager å rulle over TV-skjermene.
14.08.2012 14:54
Astrid Haugslett, kjent fra blant annet barne-TV-serien «Ugler i mosen», skal inspirere folk til å sette torsk på menyen oftere. I nye reklamefilmer fra Eksportutvalget for fisk (EFF) lager hun ovnsbakt torsk med tomatsaus og ovnsbakt torsk med pesto, og forteller seerne at de kan hente flere oppskrifter på Godfisk.no.
EFF ønsker å få fram to viktige budskap med disse filmene. For det første at det er enkelt og raskt å ha torsk til middag. For det andre at torsk egner seg sammen med moderne smaker.
– Målet er at forbrukerne blir oppmerksomme på at det går an å tilberede torsk på nye måter. I tillegg ønsker vi at de skal variere videre etter at de har testet én eller begge oppskriftene i filmene, sier EFFs markedssjef for hvitfisk, Karin Olsen.
Fjernsynskokken er også valgt med hensikt.
– Hun er allerede et kjent og kjært ansikt for barnefamilier og har god erfaring foran et filmkamera, sier Olsen.
Forsmak på tv-reklamen kan du se her:
EFF ønsker å få fram to viktige budskap med disse filmene. For det første at det er enkelt og raskt å ha torsk til middag. For det andre at torsk egner seg sammen med moderne smaker.
– Målet er at forbrukerne blir oppmerksomme på at det går an å tilberede torsk på nye måter. I tillegg ønsker vi at de skal variere videre etter at de har testet én eller begge oppskriftene i filmene, sier EFFs markedssjef for hvitfisk, Karin Olsen.
Fjernsynskokken er også valgt med hensikt.
– Hun er allerede et kjent og kjært ansikt for barnefamilier og har god erfaring foran et filmkamera, sier Olsen.
Forsmak på tv-reklamen kan du se her: